I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selamat Datang Ke SK Bukit Rokan Utara (Sekolah Kluster Kecemerlangan)

Terima Kasih Kerana Sudi Meluangkan Masa

Friday, January 22, 2010

Sesi Persekolahan 2010

Kembali Ke Sekolah

Sesi persekolahan bermula lagi. Barisan guru kembali berkhidmatan untuk menaburkan bakti pada negara untuk anak bangsa tercinta. Pertukaran guru berlaku di sini. Sekolah kehilangan 3 orang guru wanita kerana dua bertukar ke sekolah lain dan seorang lagi telah tamat kontraknya. Digantikan pula oleh dua jejaka menjadikan barisan guru 20 kesemuanya.


Ucapan dari Guru Penolong Kanan Hal Ehwal Murid selaku pemangku Guru Besar Sek. Keb. Bukit Rokan Utara membuka bicara pada tahun 2010.



Barisan murid juga sudah bersedia untuk berjuang menuntut ilmu agar mereka menjadi insan berguna di masa akan datang. Tekad di hati sudah dipasang iaitu hanya untuk menjadi insan berguna yang mempunyai ilmu di dada agar tidak akan tewan di medan dunia yang serba mencabar. Harapan mereka hanyalah satu agar barisan guru ini akan dapat membentu mereka agar tercapai segala cita-cita.


Ibu bapa juga turut serta pada awal sesi persekolahan. Harapannya tidak lain hanyalah untuk melihat anak mereka berjaya lalu dihantarkan anak mereka ke sek. Hari pertama persekolahan pasti tidak akan lekang dengan jeritan, tangisan dan muka tidak bersemangat anak-anak. Tidak kurang juga yang begitu bersemangat untuk menjadi seorang pelajar di sekolah ini. Macam-macam ragam anak-anak kecil yang akan dapat kita lihat pada hari pertama sesi persekolahan bermula.

Ibu bapa akan sentiasa berdiri setia menemani anak atau cucu kesayangan mereka dengan harapan satu hari nanti mereka akan dapat menjadi seorang yang berjaya.

Anak kecil pula mula bertegur sapa untuk mengenali sesama mereka agar dapat menjadi teman di saat suka duka menjadi seorang pelajar. Ada yang sudah mengenali antara mereka pasti berasa bangga dan gembira, bagi yang belum mengenali pasti rasa risau dan berduka.



Begitulan cerita suka duka yang berlaku pada hari pertama sesi persekolahan 2010. Apapun juga, mereka punya masa untuk menjadi seorang yang berguna dan mengejar cita-cita. Semoga berjaya pada semua warga SKBRU pada sesi 2010 yang menjelang tiba.

No comments:

Post a Comment