I made this widget at MyFlashFetish.com.

Selamat Datang Ke SK Bukit Rokan Utara (Sekolah Kluster Kecemerlangan)

Terima Kasih Kerana Sudi Meluangkan Masa

Friday, July 31, 2009

Aktiviti-aktiviti

Pusat Sumber Sekolah SKBRU telah mengadakan beberapa aktiviti bermula pertengahan Februari hingga pertengahan bulan Julai ini. Antara ialah aktiviti galakan membaca , mengulas buku cerita, melukis, mengira dan kuiz.
Bagi Program NILAM pula, guru NILAM telah mengadakan aktiviti mengenal satu perkataan satu hari bagi murid yang lemah dalam bacaan. Murid ini akan dipanggil pada perhimpunan pagi dan membaca perkataan yang diberikan dihadapan semua murid dan menjelaskan maksud perkataan tersebut. Selain itu juga, satu program pemulihan sifar telah diadakan. Usaha ini dijalankan bersama – sama guru Bahasa Melayu dan Ahli Jawatankuasa PIBG serta GPW Bukit Rokan Utara.
Panatia Seni pula mengadakan aktiviti melukis poster bertajuk Kempen Galakan Membaca. Pertandingan ini terbuka kepada murid tahap 2 dai Tahun 4 , 5, dan 6. Pemenang – pemenang bagi aktiviti telah diberi hadiah.
Bagi aktiviti- aktiviti Pusat Sumber Sekolah yang lain berjalan seperti yang telah dirancangkan. Umpamanya laluan ilmu , kuiz dan pertandingan bercerita Tahap 1 dan Tahap 2.

No comments:

Post a Comment